۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۳, شنبه

قیمه نخود



ازقدیم گفتن تعارف اومد نیومد داره,منم که اهل تعارف نیستم خلاصه سرتون درد نیارم روز تعطیل بود وماهنوز درگیرچکنم ,چکنم ناهارظهر بودم که همسر مهربان گفتن ناهار ظهر بامن ,من درست میکنم من که داشتم ازخوشحالی ذوق مرگ میشدم گفتم نه,حرفشم نزن یه روز تعطیله اونم شما توآشپز خونه باشی آخه وجدانم خوب چیزیه خلاصه میون این تعارفا همسری شروع کرد به درست کردن ناهارمنم تودلم یاد این جمله افتادم منو این همه خوشبختی محاله محاله که دیگه من ازمراحل اون عکس نگرفتم گفتم درتاریخ این جور روزا کم پیش میاد دیگه بهانه درست نکردم مبریم باهم فقطچندتا عکس که ازش گرفتم ببینیم واسه دلگرمی همسرکه بازم ازاین شوکا به ماواردکنن

موادلازم:
برنج                                       ۲پیمانه
گوشت گوسفند                         ۴۰۰گرم
نخودلپه شده                              ۱۰۰گرم
نمک,فلفل قرمز,زردچوبه                به مقدارلازم
روغن                                       ۲ق غ
زعفران دم کرده                         ۲ق غ
طرز تهیه:
ابتدا برنج راکه ازقبل بانمک خیسانده ایم بصورت چلو ساده دم میکنیم.
گوشت گوسفند راباپیازتفت میدهیم وبه آن زردچوبه وفلفل اضافه میکنیم بعد نخود لپه شده رابه آن اضافه وباهم سرخ میکنیم حدود ده دقیقه صبرمیکنیم, وبعددریک قابلمه چند لیوان آب جوش میریزیم وگوشت ونخود راداخل آن میریزیم شعله رابعد ازاینکه گوشتمان چند جوش خورد کم میکنیم وبه مدت ۲:۳۰اجازه میدهیم ملایم بپزد وبعد نوش جان میکنیم.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر